چهارمین جایزه مدیریت فناوری و نوآوری ایران برگزار میشود
چهارمین جایزه مدیریت فناوری و نوآوری ایران 10 خرداد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار میشود.

به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان ؛ دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی درباره چهارمین جایزه مدیریت فناوری و نوآوری ایران گفت: هدف از برگزاری این جایزه، افزایش تواناییهای ملی از توسعه فناوری و نوآوری، افزایش توان بنگاه ها و سازمان ها در زمنیه تبدیل فناوری و نوآوری، به ثروت و فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان است.
منوچهر منطقی افزود: همچنین ارزیابی و رتبه بندی بنگاه ها و سازمان ها از منظر توانمندی و عملکرد فناورانه و نوآورانه آنها از دیگر اهداف این جایزه است.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانشبنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی یکی از اولویت های معاونت علمی را توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و اظهار داشت: در واقع این شرکت ها سه دارایی مهم دارند که شامل نیروی انسانی، نحوه ایجاد فناوری و نوآوری که برای تجاری سازی محصولات تولیدی آنها و کسب درآمد است، می شود .
وی گفت:بر اساس تحقیقی که صورت گرفته است مشخص شد بیشتر شرکت های دانش بنیان با نحوه مدیریت فناوری و تبدیل آن به نوآوری نا آشنا هستند.
منوچهر منطقی ادامه داد:در برسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که دو روش برای کمک به شرکت های دانش بنیان وجود دارد،یکی اینکه برای آنها دوره های آموزشی برگزارکنیم که این کار مشکلاتی نظیر بالا یا پایین بودن سطح آموزش ها برای شرکت های مختلف را داشت و روش دوم این بود که این کار را از طریق برگزاری جایزه انجام دهیم .
دبیر ستادتوسعه فناوری و صنایع دانشبنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با اشاره به اینکه تبدیل آموزش های مورد نیاز به شرکت ها به یک جایزه کشش بیشتری برای مشارکت آنها ایجاد کرد، گفت: این مدل بر اساس خودارزیابی که در شرکت ها صورت گرفته است انجام می شود.
وی بیان کرد: این روش بسیار موثر بود؛ زیرا هم شرکت ها پس از ممیزی که می شدند روش درست تری را برای کار دریافت می کردند و هم اینکه پس از دوسال متوالی خودارزیابی، مشخص شد که شرکت های مورد بررسی پیشرفت ها و توسعه های قابل توجهی کرده اند و همین موضوع به ما نشان می داد که برگزاری این آموزش ها از طریق جایزه نتیجه بهتری دارد.
منوچهر منطقی، با اشاره به کارایی بالای خودارزیابی شرکت ها، خاطرنشان کرد: خودارزیابی برای شرکت ها فرآیندی بود که تسلط آنها بر دارایی های فناوری و نوآوریشان را بیشتر کرده و مسیر ارتقا و توسعه آنها سریع تر و هموارتر شد.
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانشبنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی با اشاره به اینکه در دوره سوم این جایزه در بخش هوانوردی50 شرکت حضور داشتند، افزود: این جایزه در دوره چهارم درحوزه هوایی نیز برگزار شد و به دلیل مناسب بودن روند اجرایی این جایزه بخش های دیگری از معاونت نیز از آن استقبال کردند و صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت تجاری سازی نیز وارد میدان شدند.
وی اظهارکرد: مخاطبان اصلی این جایزه بسیار گسترده هستند و بجز شرکت های دانش بنیان، همه شرکت هایی که با فناوری و نوآوری سروکار داشته باشند، می توانند مخاطبان جایزه ملی فناوری و نوآوری محسوب شوند.