آغاز بکار بنیاد مدیریت کیفیت (EFQM) در ایران
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: حضور و آغار بکار بنیاد EFQM می تواند با آموزش هایی که به استادان ما می دهد باعث رشد سرآمدی در کسب و کار شود.

سعید سهراب پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما افزود: EFQM یک سازمان معتبر بین المللی در زمینه «مدیریت کیفیت » در اروپاست که شرکت های عظیم اروپایی همه از اعضای این سازمان هستند و بنیانگذاران آن محسوب می شوند.
وی در ادامه گفت: از امروز این بنیاد به صورت رسمی در ایران فعالیت خواهد کرد و ما بلافاصله کار آموزش داوران را شروع می کنیم و برای این کار از متخصصان برتر EFQM اروپا استفاده کرده ایم و این افراد برای آموزش به ایران آمده اند.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان افزود: نخستین مراسم اهدای جایزه سازمان سرآمد ایران نیز، براساس الگوی EFQM که بطور رسمی زیر نظر این بنیاد در اروپا، برگزار می شود.
سهراب پور گفت: ارزیابی سازمان و تدوین گزارش تحلیلی اختصاصی سازمان در این جایزه توسط ارزیابان رسمی EFQM اروپا صورت گرفته است و سازمان های متقاضی باید برای حضور در این جایزه، سطح پنج ستاره شناخته شدن سرآمدی را از EFQM کسب کنند.
وی تاکید کرد: برای برگزاری این مراسم امکانات را فراهم می کنیم و آموزش های لازم را ارائه می دهیم تا بتوانیم یک رقابت خوب داشته باشیم.
رئیس بنیاد EFQM نیز در مراسم آغاز بکار این بنیاد با بیان اینکه EFQM جایزه ای برای مدیریت کسب و کار است درباره فعالیتشان در ایران گفت: خوشحالم که این بنیاد در ایران آغاز بکارکرده است و امیدواریم این انجمن بتواند کار خود را بدرستی انجام دهد چرا که مفاهیم آن کاملا مبتنی بر مفاهیم EFQM جهانی است.
لئون توسنت با اشاره به اینکه این بنیاد از 25 سال پیش آغاز بکارکرده است افزود: سران و مدیران عامل شرکت ها بر این باورند که فراتر از سطح پیش بینی شده جلو رفته ایم و از امروز این موضوع را در ایران تجربه می کنیم و تلاش داریم تا همکاری و تعامل بیشتری با این کشور داشته باشیم.
وی درباره دستاوردهای این بنیاد در ایران گفت: تمرکز آن بر این است که به اعضای سازمان ها در ارتقای شرکت های خود کمک کند و این امر بستگی به میزان حرکت و فعالیت شرکت ها در این مسیر دارد.
توسنت ادامه داد: ما 5 سال پیش این حرکت را در ایران انجام داده و 13 ارزیابی داشته ایم که سازمان در حد خوب بلوغ سازمانی قرار داشت.
جایزه EFQM به عنوان بزرگترین و معتبرترین الگو ارزیابی درحوزه مدیریت کیفیت از سال 1988 تاکنون فعالیت کرده است.