• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
اقتصادی » اقتصاد کلان
با راه‌اندازی قطعه یک؛

کاهش ۶۰ کیلومتری آزادراه تهران- شمال

وزیر راه: راه‌اندازی قطعه یک آزادراه تهران- شمال ۶۰ کیلومتر راه را کاهش می‌دهد

به گزارش ­خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران- شمال که صبح امروز با حضور شهبازی استاندار البرز، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل برگزار شد، افزود: کل مسیر منطقه یک، شش قطعه و به طول ۳۲ کیلومتر است که امروز بازدید شد.
وی افزود: این پروژه­ ­­از پروژه‌های فاخر در کشور است که همه ­­دستاورد‌های مهندسی و طراحی در آن لحاظ شده و شرکت‌های بسیار خوبی در این پروژه در حال کار هستند که جزو بهترین شرکت‌های ایران هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه با مدیریت بنیاد مستضعفان و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همبستگی و یکپارچگی داشته‌اند، تصریح کرد: این پروژه، پروژه ماندگاری در کشور است و کار‌های اجرایی آن در دست اقدام است و اراده این بوده تا بتواند زودتر به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و کار‌های باقی مانده به گونه‌ای است که باید استاندارد‌ها در آن رعایت شود، تصریح کرد: اراده این است که برای تابستان بتوانند از این پروژه استفاده کنند و نکته حائز اهمیت این است که بتوانیم این قطعه را راه اندازی کنیم، راه‌اندازی این قطعه، ​ ۶۰ کیلومتر راه را کاهش می‌دهد و مسیر دو ساعته، ­ به مسیر ۲۰ دقیقه‌ای تبدیل می‌شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

اسلامی با بیان اینکه این پروژه مورد استقبال مردم است که سال‌های زیادی برای تکمیل آن وقت صرف شده و هنوز هم به بهره برداری نرسیده است، اضافه کرد: بنا به دلایل و شرایط گوناگون، ­ رکود زیادی به این پروژه تحمیل شده و معارضان زیادی داشته و شرایطی هم بوده که شاید در بخشی از سال‌ها در اولویت قرار نگرفته و زمان تقریبی بیش از ۲۰ سال را طی کرده است.
وزیر راه با بیان اینکه در اوایل دهه نود فعالیت چشمگیری اتفاق افتاد که منطقه ۴ به بهره برداری رسید، افزود: از سال ۹۳ اراده جدیدی برای تکمیل این پروژه آغاز شده و پروژه، ​ بدون وقفه در حال کار است و این حرکت بی وقفه امروز در هیچ شرایطی تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه قطعات ­۲ و ۳ این بزرگراه نیز مانند قطعه یک­­۱۰ درصد پل‌های بزرگ دارد­ گفت:­ در خوشبینانه‌ترین حالت، ​­ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و­­۴ سال زمان نیاز است ­که قطعات دو و سه آماده شود، اما آن چیزی که برای ما فوریت دارد این است که اتصال ایمن منطقه یک به جاده چالوس برقرار کنیم تا ازدحام در مقطع تلاقی صورت نگیرد و روان سازی ترافیک هم اتفاق بیافتد.

بهره برداری قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال تا ابتدای تابستان ۹۸

وزیر راه: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال تا ابتدای تابستان سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

محمد اسلامی در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه مهمترین قطعه این آزادراه، همین قطعه یک است گفت:: هم اکنون این قطعه بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه در سرما و گرما، از سه سال قبل کار اجرایی هرگز متوقف نشده، تا تابستان آینده این قطعه مهم و کلیدی زیربار ترافیکی خواهد رفت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

وی افزود: این قطعه علاوه بر کوتاه کردن مسیر به میزان شصت کیلومتر، زمان سیر را تا شهرستانک به عنوان انتهای قطعه یک تا بیست دقیقه کاهش می‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مستضعفان و به کمک فاینانس داخلی کار ساخت پروژه را به پیش برده و این الگوی موفق همکاری، در قطعات دوم و سوم نیز اجرا می‌شود تا حداقل در چهار سال آینده، کل پروژه را تقدیم ملت ایران کنیم.

بازدید وزیر راه از آزادراه تهران- شمال

­وزیر راه با حضور در کارگاه قطعه یک آزاد راه تهران - شمال از نزدیک با روند ساخت و مشکلات اجرایی این پروژه آشنا شد.

در این بازدید محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز محمد اسلامی را همراهی می‌کردند.
همچنین در جلسه‌ای که با مجریان طرح برگزارشد، وزیر راه و شهر سازی از نزدیک در جریان مشکلات اجرایی آزادراه تهران- شمال قرار گرفت و درخصوص اجرای طرح و پیشرفت عملیات اجرایی آن، دستورات لازم را صادر کرد.
گفتنی است؛ ​­ پروژه آزاد راه تهران ـ شمال که مقدمات ساخت آن از سال ۱۳۷۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شد، به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و اعتباری و پیچیدگی‌های فنی و تکنیکی از جمله ساخت بیش از یکصد کیلومتر تونل در این مسیر ۱۲۰ کیلومتری سالهاست که در حال ساخت است.

یکی دیگر از دلایل طولانی شدن زمان بهره برداری از این آزادراه، عدم اجرای تعهدات شرکت‌های پیمانکاری چینی بود که سرانجام، چندین سال قبل مقرر شد شرکت‌های ساخت و ساز ایرانی از جمله شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان اجرای این پروژه را برعهده گیرند.

آزادراه تهران ـ شمال از انتهای اتوبان آزادگان در شمال غرب تهران آغاز شده و بعد از عبور از شهرستانک، تهران را به شهر‌های غرب استان مازندران از جمله چالوس متصل می‌کند. کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در این مسیر در مقایسه با جاده چالوس از جمله مزیت‌های این آزادراه محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ارسال ۵۲۰ اثر به دبیرخانه همایش ملی شعر مادر در کاشان
پایش مرکز معاینه فنی فریمان
لیگ دسته یک هندبال قرعه کشی شد
شنای سپاه بر سکوی نخست
یادواره شهدای دانش آموز در هامون
نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی توان‌خواهان در قزوین
تکریم همسران و مادران شهدا در دانشگاه قم
استرداد وجوه کلاهبرداری شده به حساب مالباخته در سبزوار
رشد ۳۰ درصدی تولید و صادرات شیلات
پیش بینی افزایش ارزش صادرات آبزیان در ماه‌های آینده
تأکید دولت بر لزوم استاندارد‌سازی سوخت خودرو‌ها در کشور
برگزاری پویش به نام مادرم؛ آیینه‌ی زهرا (س) در استان زنجان
برگزاری کنفرانس تفکر سیستمی در مشهد
زندگی در سایه همت
افتتاح ساختمان جدید فدراسیون دوچرخه‌سواری با حضور وزیر ورزش
آغاز عملیات زیرسازی و ترمیم جاده ایزدخواست به حنا
توقیف خودروی حامل برنج قاچاق در بخش رضویه مشهد
کشاورزان لرستانی برای اراضی خود سند رسمی بگیرند
برگزاری همایش اقتدار بسیجیان در جغتای
اجرای بیش از ۵۵ طرح سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است
تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی و مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان البرز
سقف کیفری مهریه مشخص شد
شاخص هوای شیراز امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۴
دانش‌ قرارگاه‌خاتم‌الانبیا به‌بخش‌های دولتی‌وخصوصی منتقل‌شود
مدارس و مراکز آموزشی غیر حضوری شد؛اداره ها دور کار
فرایند جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها آغاز شد
بارش باران در غرب، شمال غرب و شمال کشور
کالابرگ الکترونیک؛ تضمین قیمت ثابت برای دهک‌های هدف
مدارس و دانشگاه‌های تهران فردا ۱۲ آذر حضوری شدند
۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالابرگ پرداخت شد
کشف باند توزیع شیشه در فیروزکوه با شگرد پنهان‌سازی در لوازم آرایشی
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است
آمریکا در ونزوئلا دنبال چیست؟!
نامه ایران، روسیه و چین درباره پایان قطعنامه ۲۲۳۱
بازیکن دهدشتی برترین گلزن نیم فصل لیگ برتر امید‌های کشور  (۴۶ نظر)
فعالیت مدارس و دانشگاه‌های فارس فردا هم مجازی است  (۲۶ نظر)
سقف کیفری مهریه مشخص شد  (۱ نظر)
دشمن خطا کند هزینه سنگینی به او تحمیل می‌کنیم  (۱ نظر)
تردید‌ها درباره سلامتی ترامپ با انتشار‌ام‌آر‌آی وی  (۱ نظر)
آسمان قم تا پنج شنبه بارانی است  (۱ نظر)
میرزا کوچک جنگلی بزرگمرد پرآوازه‌ گیلان  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه‌های خراسان جنوبی  (۱ نظر)
ابلاغ شیوه نامه مراقبت و کنترل آنفلوانزا در مدارس استان  (۱ نظر)
طرح ملی نشت‌یابی هوشمند آب با فناوری ماهواره‌ای  (۱ نظر)
قطعی گاز در شهرزیبا منطقه ۵ تهران از ۱۶ ساعت گذشت  (۱ نظر)
تخلف در تبدیل رایگان خودرو‌های بنزینی به دوگانه سوز  (۱ نظر)
کاشت ۲۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس در مزارع کارون  (۱ نظر)