پخش زنده
امروز: -
وضعیت کنکور و نظام تست زنی از عواملی است که در کورکردن و انحراف استعدادها در رشته های مختلف از جمله ریاضی تاثیرگذاشته است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دومین سمینار کشوری علوم ریاضیات و چالش ها در مشهد گفت: دستگاه آموزش و پرورش از دو زاویه باید به این موضوع کمک کند یکی از طریق استاندارد سازی محتواهای درسی و دیگری از طریق تراز کردن و یکپارچه سازی آزمونها در سطح ملی که هر دوی این امور به بهبود سیستم آموزشی کشور کمک خواهد کرد.
مجتبی شریعتی نیاسر با طرح این سوال که چرا جوان ما وقتی می خواهد انتخاب رشته کند در برخی رشته ها مثل پزشکی با انگیزه و در برخی رشته ها مثل ریاضی بی انگیزه است اضافه کرد: این وضعیت به این خاطر است که ما نتوانسته ایم ویژگی های ارزشمند، جاذبه ها و بسترهای شغلی یک رشته مثل ریاضی را به آنها نشان دهیم و یقینا اگر دانش آموزان نسبت به علم ریاضی بیشتر شناخت پیدا کنند بیشتر به این رشته گرویده خواهند شد.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: افزایش کمی در رشته ریاضی یا هر رشته دیگری اقدام هنرمندانه ای نیست اما اگر با کیفی سازی تلفیق شود نتیجه بخش خواهد بود و فعال شدن و پویا شدن انجمن ریاضی و خانه ریاضی می تواند در زمینه کیفیت بخشی درس ریاضی اثرگذار باشد.
شریعتی نیاسر افزود: دو شاخصه و معیار اصلی علم، علوم پایه و علوم انسانی هستند و برخلاف امروز که بیشتر صحبت از رشته های پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و هنر است باید بدانیم که هم علوم پایه و هم علوم انسانی بسترساز هستند و به نوعی زمینه رشد و ارتقاء سایر علوم را فراهم می کنند.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: از بین دانشجویان مهندسی، کشاورزی، معماری، هنر و حتی پزشکی و علوم انسانی آنهایی موفق تر هستند که پایه ریاضی قوی تری داشته باشند چون بنیه ریاضی می تواند قدرت تحلیل، قدرت محاسبه و بالا بودن توان مدیریتی افراد را نشان دهد.
دومین سمینار کشوری علوم ریاضیات و چالش ها امروز به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد در این شهر برگزار شد.