• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۹۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اجتماعی » جامعه و شهری
ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل پایتخت

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی: از ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است.

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران؛ پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین شود.
وی گفت: مهم‌ترین موضوع‌های ترافیکی مورد راهنمایی و رفع ابهام شهروندان در تماس با سامانه ۱۸۸۸ در ۸ ماهه اول سال ۹۸، راجع به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ادامه داد: تأخیر اتوبوس بخش خصوصی با ۳ هزار و ۶۳۱ تماس، عملکرد نامناسب راننده اتوبوس خصوصی با هزار و ۴۰۴ تماس، کمبود اتوبوس بخش خصوصی با هزار و ۱۴ تماس، برخورد نامناسب با مسافر در اتوبوس خصوصی با ۸۵۸ تماس، تأخیر اتوبوس عمومی با ۶۸۳ تماس، ایستگاه‌های اتوبوس خصوصی با ۶۲۹ تماس و فرسوده و خراب بودن اتوبوس خصوصی با ۵۳۲ تماس جزو راهنمایی و ابهامات شهروندان بوده‌اند.
سنندجی گفت: براساس آمار منتشر شده، در ۸ ماه اول امسال نسبت به پارسال، برخورد مسافر ۳۱ درصد، تأخیر اتوبوس بخش خصوصی ۸۰ درصد و برخورد مسافر در اتوبوس نیز ۵۷ درصد کاهش داشته است.
سنندجی افزود: ناوگان اتوبوسرانی مسئولیت جابجایی سه میلیون جمعیت به صورت روزانه را برعهده دارد؛ یعنی رانندگان شرکت واحد در روز با سه میلیون شهروند ارتباط چشمی و بعضاً مستقیم دارند.
وی گفت: مسافر اتوبوس نسبت به مسافر مترو با راننده ارتباط بیشتری دارد، چراکه در مترو کسی راهور قطار را نمی‌بیند، در نتیجه رفتار و حرکات رانندگان اتوبوسرانی زیر ذره بین شهروندان قرار دارد.
سنندجی ادامه داد: گاهی اوقات فشار کار و مشکلاتی که همکارانم در بخش خصوصی با آن مواجه هستند موجب ایجاد چنین برخورد‌هایی می‌شود که صد البته نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.
اگر از راننده اتوبوس تخلفی سر بزند با آموزش و برگزاری جلساتی تحت عنوان جلسات رسیدگی به تنبیهات، شرایطی فراهم می‌شود که به صورت تقریبی دیگر آن راننده تخلف خود را تکرار نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: کلیه رانندگانی که وارد بخش حوزه حمل و نقل می‌شوند باید در دانشگاه خواجه نصیر ۱۸ ساعت کلاس‌های تئوری و ۴ ساعت کلاس‌های شبیه ساز را بگذرانند، این آموزش‌ها هر دو سال یکبار تکرار و بروشور‌های آموزشی میان رانندگان توزیع می‌شود.
سنندجی در مورد علت برخورد مسافران و رانندگان، اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که موجب این اتفاق به خصوص در بخش خصوصی می‌شود، نبود محافظ جداکننده راننده از مسافران است.
وی گفت: در بخش اتوبوس‌های تندرو ارتباط راننده با مسافران به علت محافظ محدود است، در اتوبوس‌های بخش خصوصی بیشترین مشکل بر سر پرداخت هزینه است، در اتوبوس‌های تندرو مسافر قبل از ورود به ایستگاه با کارت هزینه خود را پرداخت می‌کند، اما در بخش خصوصی مسافر بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید کارت خود را بزند.
سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین آمار مسافران در حوزه اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده یا نه، توضیح داد: باید کمی تأمل کرد تا آمار‌ها تجزیه و تحلیل شوند، اما در خطوط ۱، ۲، ۴ و ۷ افزایش مسافر به طور کامل محسوس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پلمپ واحد‌های متخلف بهداشتی در شهرستان شهرکرد
راه‌اندازی ۱۲۵ کارگاه اشتغال‌زایی با وام‌های اقتصاد مقاومتی در نمین
ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در خوزستان
۲۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس
کبدی قهرمانی بانوان جهان؛ صعود ملی پوشان ایران به نیمه نهایی
نجات ۸ بیمار نیازمند عضو ارمغان اهدای عضو
ریزش کوه در مسیر روستایی وسمق به قزلقاش
تأکید بر همگرایی ملی برای ارتقای خدمات گمرکی در منطقه آزاد ماکو
ساماندهی عاملان فروش غیر مجاز مرغ زنده در رامشیر
بازدید میدانی فرماندار ماکو از شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی منطقه آزاد ماکو
تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی اصلی‌ترین راهکار کنترل بازار میوه و حذف واسطه‌ها
حمایت از راه اندازی «روستابازارها» برای عرضه تولیدات زنان روستایی استان آذربایجان غربی
هوشمندسازی سامانه‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی 
مردم عامل اصلی در تحقق «شهر سالم»
معلم خط مقدم دفاع از اندیشه انقلاب است
بهره وری تولید شکر با بهبود راندمان مصرف آب/ پیشتازی قطب تولید کشور در تأمین امنیت غذایی
اقامه نماز باران در شهر تخت
تقلید از رفتار بزرگسالان در سن کودکی
آغاز عملیات احداث مجتمع آموزشی در سایت نهضت ملی مسکن خوی
مهار بخش عمده آتش‌سوزی الیت در پنجمین روز عملیات
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
امامی، آذرپیرا و زارع به دیدار فینال راه یافتند - قاسم پور در دیدار رده بندی
قطعی آب در برخی مناطق شهر کرمانشاه
تشکیل کار گروه اضطرار آلودگی هوا
غیر حضوری شدن مدارس برخی شهرهای آذربایجان شرقی
تعطیلی مدارس مشهد و مدارس شهری تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام، فردا شنبه اول آذر
واکنش زلنسکی به توافق پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین
آلودگی هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی
تعطیلی ۵روزه مهد‌های کودک و پیش دبستانی استان تهران
عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور رهبر انقلاب
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده
زعفران، میراثی کهن برای آیندگان
تعطیلی مقطع تحصیلی ابتدایی در ارومیه
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه
پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۳۰ آبان
تصویب ۶۲ مصوبه در میز خدمت معدن وزارت صمت
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
وداع مردم فارس با شهدای گمنام  (۱ نظر)