۱۳۳۶ مدرسه ابتدایی استان مازندران ، مجری برنامه تدبیر هستند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ، معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برنامه تدبیر ، تلاشی برای ارتقاء مدیریت مدرسه در مسیر سند تحول بنیادین است گفت : در این راستا ۱۳۳۶ مدرسه ابتدایی استان مجری برنامه تدبیر هستند. سید عیسی میرشفیعی ضمن اشاره به این که برنامه ریزی، محوریترین وظیفه برای مدیران مدارس است افزود : به منظور انجام هدفمند فعالیتها و اقدامات در جهت اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی ، مدیران مدارس با بهرهگیری از توانمندیها و ظرفیتهای منابع انسانی ، نسبت به برنامه ریزی و تنظیم برنامه عملیاتی سالانه در خصوص فرایندهای اصلی که ماموریت مدرسه را تحت پوشش قرار میدهند اقدام میکنند. وی با بیان اینکه بهبود مدیریت مدرسه و ارتقاء کیفیت یادگیری دانشآموزان حیاتی است تصریح کرد: مدرسه نیازمند مدیران حرفهای، نیروی انسانی پرانگیزه و توانمند است تا دانشآموزان به یادگیری و کمال علاقهمند شوند.
اجرای طرح تدبیر در تمامی مدارس استان معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برنامه تدبیر در تمامی مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی استان اعم از شهری و روستایی که دارای مدیریت مستقل میباشند در حال اجرا است، افزود: مدارس میبایست براساس برنامه تدبیر برنامهریزی سالانه خویش را انجام دهند و ارزیابی مدارس نیز بر همین اساس است. میرشفیعی تصریح کرد: براساس این برنامه، مدیران ۱۳۳۶ مدرسه در مرحله خودارزیابی اولیه شرکت کرده ونسبت به خود ارزیابی اولیه خود اقدام میکنند و برنامه سالانه را براساس ساحتهای شش گانه و برنامه اجرایی سند تحول و برنامه ششم توسعه در سامانه بارگذاری میکنند. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه، سامانه تدبیر برای ثبت نمرات خودارزیابی پایانی مدارس از روز چهارشنبه ۷ خرداد لغایت ۳۰ خرداد فعال شده است گفت : انتظار میرود در بازه زمانی فوق تمام مدارس مجری برنامه تدبیر، نمرات مربوط به خود ارزیابی پایانی را وارد نمایند. قابل توجه است که زمان فوق قابل تمدید نیست. معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه عدم شرایط و بستر لازم برای اجرای برخی فعالیتهای پیشبینی شده در برنامه سالانه مدارس به دلیل تعطیلات بوجود آمده بود، خاطر نشان کرد: جهت ایجاد وحدت رویه در خودارزیابی پایانی مدارس و جلوگیری از تضییع حق مدارس و اجرای صحیح برنامه در سال جاری، مدیران باید نمرات خودارزیابی اولیه در این فعالیتها را عینا" در خودارزیابی پایانی تکرار کنند. با این شیوه عملا نمرات این دسته از فعالیتها تاثیری در نتایج بدست آمده نخواهد داشت. این مقام مسئول با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۷ خرداد ماه سامانه برای اجرای گام نهایی برنامه تدبیر (ارزیابی بیرونی مناطق) فعال شد گفت: مناطق میتوانند مدارسی که در این ایام نسبت به تایید نهایی خودارزیابی پایانی اقدام نمودهاند را ارزیابی کنند. میرشفیعی با بیان اینکه مناطق جهت اجرای گام نهایی (ارزیابی بیرونی) مختار هستند، افزود: ارزیابیها را میتوانند به صورت حضوری، الکترونیکی یا تلفیق هر دو روش اجرا کنند.