پخش زنده
امروز: -
معاون آموزش ابتدایی از روشهای یادگیری ترکیبی برای استفاده بهینه معلمان از زمان خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، خانم رضوان حکیم گفت: شیوه نامهای تهیه شده که به معلمان کمک میکند یکی از مدلهای یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیتها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند.
وی درباره شرایط کاری معلمان در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: برای برنامه آموزشی معلمان محتوای دروس مختلف تحصیلی آماده و در شبکه شاد بارگذاری شده است.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش محتوای تمامی دروس را بیشتر از بودجه بندی که اعلام شده بارگذاری کرده و در دسترس معلمان قرار داده است و علاوه بر آن برنامههای مدرسه تلویزیونی هم پخش میشود.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: شیوه نامهای تهیه شده که به معلمان کمک میکند یکی از مدلهای یادگیری ترکیبی را انتخاب کنند، این شیوه نامه به این صورت است که معلمان برخی از فعالیتها را در شبکه شاد و برخی را در صورت امکان حضوری انجام دهند.
خانم حکیم زاده گفت: معلمان به منظور استفاده مناسب از زمان میتوانند از روشهای یادگیری معکوس و ظرفیت تلویزیونی استفاده کنند یا در مواقعی که امکان آموزش حضوری وجود دارد، معلم میتواند به خانوادهها اعلام کند که به طور مثال تدریس حضوری را در کلاس و بررسی تکالیف و تمرین را در بستر شاد انجام میدهد و یا برعکس از مدل تدریس در شبکه شاد و کلاس حضوری را برای رفع تکلیف و اشکالات اعلام کند.
وی با بیان اینکه معلم باید مدل آموزش خود را به اطلاع خانوادهها برساند، افزود: این موضوع باید به خانوادهها نیز اعلام شود تا اگر معلمان از بسترهای مختلف ترکیبی برای آموزش استفاده میکنند، نیازی به دوباره کاری وجود نداشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی همچنین تأکید کرد:خانوادهها باید انتظارات خود را متناسب با مدل یادگیری معلم تنظیم کنند و اگر معلم آموزش حضوری ارائه میدهد و خانواده فرزند را به مدرسه نمیفرستد، باید از بسترهای دیگر برای آموزش استفاده کنند و ازبحث تکرار و تمرین در فضای شاد بهرهمند شوند.
خانم حکیم زاده گفت: با توجه به اینکه محتوا و آموزش تلویزیونی وجود دارد، معلم به واسطه این مدل یادگیری درصورت تنظیم مناسب برنامه میتواند از زمان در دسترس به نحو بهینه استفاده کند.