پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پارسال ۳۳ هزار و ۹۰۵ بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، ۱۶ هزار و ۲۰ بازرسی از دفاتر ازدواج، ۷ هزار و ۵۸۱ بازرسی از دفاتر طلاق و ۵ هزار و ۳۰۳ بازرسی از ادارات ثبت اسناد و املاک انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: پارسال دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت در حوزه های نظارت و بازرسی، مبارزه با پولشویی، رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد با رویکردهای جدید برای افزایش دقت در رسیدگی ها و بررسی بسیار دقیق تمامی اسناد موجود، موفق به انجام دادن ماموریت های خود به نحو موثری شده است.
وی افزود: دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت برنامه های جدید از قبیل آموزش و تربیت بازرسان افتخاری با همکاری اداره کل آموزش و پژوهش و بهره گیری از همکاران ثبتی در امر بازرسی و همچنین تشکیل گروه جهادی مالک اشتر به منظور بهره گیری از تجارب مدیران ستادی و استانی در نظارت و بازرسی از واحدهای ثبتی، میدان عمل جدیدی را در سال جدید پیش روی خود گشوده است. نگاهی به آمار عملکرد این بخش مهم سازمانی در سالی که گذشت، گویای گوشه ای از فعالیتهای صورت گرفته در این بخش است.
بابایی درباره بازرسیهای صورت گرفته از استانها در سال گذشته گفت: آمار بازرسی انجام شده از دفاتر اسناد رسمی ۳۳ هزار و ۹۰۵، بازرسی انجام شده از دفاتر ازدواج ۱۴ هزار و ۲۰، بازرسی انجام شده از دفاتر طلاق ۷ هزار و ۵۸۱ ، بازرسی انجام شده از واحدهای ثبتی ۵ هزار و ۳۰۳ بوده همچنین آمار وقایع اسناد رسیدگی شده ۱۶ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۷۶، وقایع ازدواج رسیدگی شده ۷۷۶ هزار و ۱۲۰، وقایع طلاق رسیدگی شده ۲۱۲ هزار و ۴۱۱ و آمارشکایات واصله از دفاتر اسناد رسمی ۳ هزار و ۶۵۷، شکایات واصله از واحد ثبتی ۳ هزار و ۵۳۸، شکایات واصله از دفاتر ازدواج یک هزار و ۲۲۷، شکایات واصله از دفاتر طلاق ۵۹۸ است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک درباره اهم اقدامات حوزه نظارت و بازرسی سازمان ثبت در سال گذشته گفت: بازرسی از ۴۲ اسناد رسمی استان البرز ( هشتگرد، اشتهارد ، محمدشهر، طالقان، نظرآباد)، بازرسی از واحدهای ثبتی رباط کریم، ملارد، زیبادشت، مولوی، ولیعصر (عج)، کن، شمیران، بهارستان، رودکی، ثبت شرکت ها، رباط کریم، سعادت آباد، لویزان، شهرآرا، فشافویه و شهر قدس، بازرسی از ۸۱ دفاتر اسناد رسمی شهرستان اسلامشهر، بازرسی از عملکرد قانون تعیین تکلیف واحد ثبتی بهارستان، بازرسی از عملکرد واحد ثبتی ورامین، بازرسی از ادارات پنجگانه اجرای اسناد رسمی استان تهران، بازرسی از واحدهای ثبتی استان البرز ( ناحیه ۱ و ۲ و ۳، هشتگرد اشتهارد، محمدشهر، طالقان، نظرآباد، فردیس)، بازرسی مستقیم مدیرکل دفتر بازرسی و هیئت همراه از استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و همدان در پایان سال ۱۴۰۰ از جمله اقدامات حوزه نظارت و بازرسی بود.
وی ادامه داد: تشکیل کار گروه جهادی مالک اشتر به منظور نظارت و بازرسی مدیران ستادی و استانی از واحدهای ثبتی تابعه، برگزاری آموزش بازرسان افتخاری (بازرسی تخصصی دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق) با حضور ۲۴۶ نفر از همکاران ثبتی از حوزه های مختلف سازمان، برگزاری آزمون بازرسان افتخاری با همکاری اداره کل آموزش و پژوهش سازمان، معرفی ۹۶ نفر از قبول شدگان اولیه در آزمون بازرسان افتخاری به اداره کل حفاظت و اطلاعات جهت استعلام و تایید صلاحیت، ملاقات مردمی مدیرکل معاون و روسای بازرسی در روزهای یکشنبه و سهشنبه هر هفته به صورت مجازی و با نوبت دهی اینترنتی از سامانه «ثبت من » و ملاقات های مردمی حضوری مدیر کل به صورت روزانه، تهیه و تدوین چک لیست نظارت و بازرسی از واحدهای ثبتی، بازنگری و بروزرسانی چک لیست های بازرسی از ثبت شرکت ها، مالکیت معنوی، دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق ،اجرای اسناد رسمی، املاک و ابلاغ آن به اداره کل ثبت استان ها، طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی بازرسان سازمان، برنامه ریزی و پیگیری سامانه نظارت و پاسخگویی به شکایات و امور مربوط به آن از اقدامات دیگر حوزه نظارت و بازرسی سازمان ثبت در سال گذشته بود.
بابایی درباره اهم اقدامات گروه مبارزه با پولشویی سازمان ثبت در سال گذشته گفت: اصلاح و بازنگری دستورالعمل های مبارزه با پولشویی در حوزه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی از طریق کمیسیون اصلاح و بازنگری مبارزه با پولشویی وقت سازمان، تهیه دستورالعمل مبارزه با پولشویی در حوزه سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی و ارسال به مرکز اطلاعات مالی جهت تایید و طبق این دستورالعمل شیوه نامهای توسط مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد و دارایی تهیه و تدوین خواهد شد.
وی اهم اقدامات گروه رسیدگی به شکایات سازمان ثبت در سال ۱۴۰۰ را برشمرد و تصریح کرد: : بررسی و رسیدگی به شکایات واصله از مراجعان به واحدهای تابعه، دفاتر اسناد رسمی و ازدواج طلاق در حداقل زمان ممکن، بررسی و رسیدگی به شکایات واصله از حوزه ریاست سازمان و پاسخگویی به آنها، بررسی و پاسخگویی به شکایات واصله از مراجع برون سازمانی و اعلام پاسخ به آنها و در صورت لزوم پاسخ به شکات، رسیدگی و بررسی به استعلامات صورت گرفته از مراجع قضایی و پاسخ آنها و راهنمایی و ارشاد مراجعان در خصوص شکایات واصله از جمله این اقدامات است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک؛ همکاری با سازمان برنامه و بودجه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص شاخصهای عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاهی، را ازجمله دیگر اقدامات این سازمان خواند و گفت: تهیه و تدوین شاخصهای اختصاصی و همکاری حوزههای تخصصی سازمان (اداره کل ثبت شرکت ها، دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی، اداره کل املاک، اداره کل کاداستر، مرکز مالکیت معنوی، دفتر بودجه، آمار و برنامه) و ابلاغ به واحدهای حرفه مرتبط، برش شاخصهای اختصاصی استانی و اعلام آن به سازمان اداری و استخدامی کشور و ادارات کل ثبت استان ها، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی داخلی سال گذشته و تحقق برنامههای پیشبینی شده از جمله این اقدامات است.
انتهای پیام/