• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۵۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

بالا بردن ظرفیت عرضه بلیت در گرو توسعه ناوگان ریلی

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت: توسعه ناوگان ریلی منتاسب با نیاز‌ها و ظرفیت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

بالا بردن ظرفیت عرضه بلیت در گرو توسعه ناوگاان ریلیآقای ابوالقاسم سعیدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت :در دوره های زمانی فصلی به علت برخی مشکلات عرضه بلیت قطار محدود است و باید متناسب با افزایش تقاضا ظرفیت ایجاد میکردیم.

آقای سعیدی گفت : با توجه به ظرفیت ناوگان روزانه حدود200 هزار نفر میتوانند جا به جا شوند؛ اما با توجه به اینکه عمر ناوگنها افزایش یافته و مدتی هم ناوگان جدیدی نسبت به جمعیت به مجموعه اضافه نشده ؛ بنابراین ظرفیتمان متناسب با نیاز کشور افزایش نیافته است.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ایران گفت : بخش خصوصی حدود 20 سالی که وارد عرصه خدمات مسافری ریلی شده و دولت باید از این بخش از طریق تسهیلات ارزان قیمت یا مجوز ورود واگن از خارج حمایت کند زیرا ظرفیت داخل پاسخگو نیاز نیست.

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت :اکنون تعدادی کارخانه تولید واگن داریم اما شرکتهای داخلی دچار برخی مشکلاتی هستند که نمیتوانند بیش از ظرفیتشان تولیدکنند.علاوه بر آن قیمت واگن هم تاثیر گذار است و دولت باید تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار بخش خصوصی بگذارد.

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت : قیمت واگن حدود 20 میلیارد تومان است و با این قیمت نمیتوان فعالیتها را افزایش داد . با توجه به اینکه مدت بازگشت سرمایه برای سرمایه گذار زیاد است لذا سرمایه گذاران در این عرصه کمتر ورود میکنند. و لازم است دولت تسهیلاتی را در این زمینه در اختیار بخش خصوصی قرار دهد .

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت : آنچه که به جامعه عرضه می شود در حد امکانات است منتها امکانات متناسب با نیاز نیست و خیلی کمتر از این است. البته محدودیتی ها و سفرهای اضطراری سازمانهایی که از قطار استفاده میکنند هم وجود دارد؛ بنابراین تقاضا با انچه عرضه می شود فاصله دارد و متناسب نیست.

آقای ابوالقاسم سعیدی درباره توسعه و افزایش واگن گفت : در گذشته شرکتها انتظار داشتند از طریق تولید داخلی یا از طریق واردات نیازها را تامین کنند اما با قیمتهایی و شرایطی که وجود دارد اگر به کارخانه سفارش واگن بدهید باید 30 درصد مبلغ را واریز کنید و شرکتهای داخلی با برخی مشکلات روبرو هستند بخش تولید و سازندگان هم برخی محدویتها را دارند بنابراین در سالهای اخیر شرکتها بیشتر روی بازسازی و تعمیر ناوگان موجود تمرکز دارند و هزینه تعمیر واگن هم افزایش یافته و اگر واگن در سطح مورد انتظار راه آهن بخواهد تعمیر شود چیزی حدود 8 یا 9 هزار میلیارد تومان باید هزینه کرد .

آقای ابوالقاسم سعیدی گفت: قیمت گذاری در بخش حمل و نقل ریلی مسافر هم بر حسب تعرفه دولتی است و تعرفه ریلی هم محدود و کنترل شده است اکنون تعرفه که بعد از دو سال حدود 25 درصد اضافه شده متناسب با نیاز نیست و با این تعرفه صاحب سرمایه انگیزه سرمایه گذاری ندارد زیرا در صنعت ریلی سرعت بازگشت سرمایه طولانی است و محدودیتهایی که در حوزه حمل و نقل ریلی وجود دارد هم مزید بر علت است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پاییز حبله رود و رونق گردشگری در فیروزکوه
گرامیداشت یاد شهیدان ابراهیم هادی و مهدی زین الدین
دانش آموزان باید روایتگر توانمندی‌ کشورمان در دفاع مقدس ۱۲ روزه باشند
خاموشی ۲۰ فلر نفتی در خوزستان
عزاداری مردم کیش در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
حال و هوای شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کریمه
پزشکیان: شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت دکتر مرتضی رضیعی
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قرارگاه منطقه‌ای کربلا
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام
دیدار بسیجیان پلدختر با نماینده ولی فقیه در لرستان
همایش فاطمی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی زنجان
تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهریار
واگذاری زمین به ۱۲۲ هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت
تشکیل کمیسیون هنر و رسانه بنیاد شهید
تاکید نمایندگان مجلس بر افتتاح بیمارستان شهدای اسلامشهر تا دهه فجر
لاریجانی: برای دنیا راهی جز مقابله با رژیم صهیونی نمانده است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
مدارس ابتدایی استان تهران ۴ و ۵ آذر مجازی شد
آلودگی شدید هوا در تهران
پایان چشم انتظاری
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)