پخش زنده
امروز: -
شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام، دو مجموعه باقی مانده وزارت جهاد کشاورزی تا پایان دی ماه به پنجره واحد هوشمند دولت الکترونیک متصل میشوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دستگاههای دولتی موظف بودند ۳۰ درصد خدمات پرکاربرد خود را تا پایان شهریور به پنجره واحد هوشمند دولت الکترونیک متصل کنند و با پیگیریهای رئیس جمهور برخی دستگاهها تا پایان شهریور متصل و برخی متصل نشدند، با دستور رئیس جمهور مدت تمدید شد که پایان مهرماه فرصت دوبارهای بود برای اتصال دستگاهها .
در پایان مهرماه، رئیس جمهور دستگاههای متخلف را موظف کردند به این پنجره متصل شوند تا به هدفی که در دولت الکترونیک هوشمند هست برسیم، پایان آذر ماه آخرین مهلت دستگاهها برای اتصال بود و لیست دستگاههایی که متصل نشده اند ارائه شده است.
محسن شیراوند، معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در برنامه پیگیری شبکه خبر در پاسخ به اینکه دو مجموعه وزارت جهاد کشاورزی (شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام) هنوز به پنجره واحد متصل نشدند؟ گفت: دو شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام دو دسته خدمات را ارائه میکنند، یکی در حوزه ذخایر استراتژیک کشور است که این خدمات عمومی نیست و مسایل خاص خود را دارد و در حوزه اتصال به آن پنجره واحد نمیگنجد.
شیراوند درباره خدمات خاص و اینکه این را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید میکند؟، افزود: در حوزه ذخایر استراتژیک به توافق رسیدیم و مورد تایید شده است که خدمات عمومی نمیدهد و ذخایر راهبردی کالاهای اساسی کشور است و درخصوص دسته دوم، خدماتی است که این دو شرکت دولتی ما ارائه میدهند و شرکت پشتیبانی امور دام در حوزه سامانه بازارگاه.
معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی درباره فعالیت این سامانه گفت: سامانه بازارگاه قبل از اینکه دولت وارد فضای دولت الکترونیک و هوشمندسازی و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی شود سامانهای داریم بنام سامانه بازارگاه که از سال ۹۸ این سامانه خدماتش را در بستر فضای مجازی و بصورت کاملا الکترونیک ارائه میدهد، آنچه محل صحبت است اتصال این سامانه به پنجره واحد است که همه اینها در یک پلتفرمی و یک وب سایت یا مجموعه بشود ارائه کرد.
شیراوند ادامه داد: به دلیل این که این سامانه از قبل نوشته شده به لحاظ معماری نرم افزاری دارای نقاط افتراقی است که بتواند در این پنجره واحد قرار گیرد، ما با پیمانکار این سامانه که سامانه را طراحی کردند و دارند خدمات ارائه میدهند جلسات متعددی را داشتیم که بتوانیم این مورد فنی و آی تی را حل کنیم.
وی در مورد زمان این اتصال، تصریح کرد: توضیحی که به ما دادند نهایتا یک ماه است که بتوانند معماری این نرم افزار را بازطراحی کنند که بشود در خدمت سامانه پنجره واحد این خدمات را کما فی سابق ارائه دهند.
شیراوند درباره اینکه تا پایان مهر ماه مهلت داشتند که متصل شوند برای ۳۰ درصد خدمات پرکاربرد خود، گفت: بیش از ۸۵ درصد خدمات ما در وزارت جهاد کشاورزی متصل کردیم، خدمات عمومی را هم اگر در بستر الکترونیک بخواهیم بگیریم صددرصد خدمات مان الکترونیک است، اما نکته آن اتصال به پنجره واحد است که ۸۵ درصد متصل شده و ۱۵ درصد مانده که این مسایل فنی و آی تی است.
معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزود: این را تاکید کنم خدمات ما در وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون در بستر فضای الکترونیک و مجازی است و دولت الکترونیک ما پیش از این پیشقدم بودیم و اجرایی کردیم، ولی اتصال به پنجره واحد، درست است، مسایل آن، فنی است و این را دوستان در حوزه فنی قول دادند تا دی ماه حل شود.