پخش زنده
امروز: -
تقاطع سه راهی محمدیار نیمه نخست سال آینده به بهرهبرداری میرسد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی با اشاره به اینکه تقاطع سه راهی محمدیار نیمه نخست سال آینده به بهرهبرداری میرسد، گفت: روند اجرایی تقاطع غیرهمسطح سهراهی محمدیار بیش از ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
آقای حمزهلو در نشست با اصحاب رسانه، بیان کرد: نقده شاهراه ارتباطی کریدور بزرگراهی غرب کشور به سمت پایانههای مرزی است.
وی با اشاره به اینکه راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار میرود، گفت: توسعه فعالیت کارگاههای راهسازی، تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجانغربی سرعت میگیرد و کلنگزنی ۸۸ کیلومتر راه با ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده گواه بر این مساله است.
وی با اشاره به اینکه ارتقای جادهها برای رشد و توسعه استان جزو اولویتهاست، ادامه داد: طی روزهای گذشته پروژه راهسازی با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گفته شده در شهرستان تکاب کلنگ زنی شد و این امر نشان از اهمیت توسعه راههای ارتباطی است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی در خصوص آغاز عملیات اجرایی محور سهراهی محمدیار- بناب، اظهار داشت: نقده محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و تقویت زیرساختهای استان برای پذیرش مسافران و فعالیت پایانههای مرزی استان از مسائل مهم است.
وی با اشاره به اینکه روند اجرای طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال میشود و این محور یکی از تقاطعهای مهم به شمار میرود، افزود: در جنوب استان، پرتلفات ترین مسیر سهراهی محمدیار بوده و در نیمه نخست سال آینده تقاطع سه راهی محمدیار به بهرهبرداری میرسد.
وی افزود: تقاطع غیرهمسطح سهراهی محمدیار معظل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع میکند و زمینه ارتباط نقده به بناب را تسهیل میکند.
وی افزود: بهرهبرداری از این طرح در کاهش بروز تصادفات و تلفات جادهای نقش موثر و ویژه دارد.
حمزهلو با اشاره به طرح بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین، ادامه داد: بزرگراه بینالمللی نقده_پیرانشهر_تمرچین به دلیل بازگشایی پایانه مرزی برای تردد زائران اربعین و همچنین در راستای اقتصادی شدن زیرساختهای حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با اشاره به پروژه احداث آزادراه ارومیه - تبریز، اظهارداشت: این طرح به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر و در ۶ قطعه تعریف شده و قطعه یک و ۲ در حوزه آذربایجانغربی و قطعه سه تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی گفت: اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، ارتباط آذربایجان شرقی به پایانه مرزی سرو و کریدور بزرگراهی غرب کشور و نقش پدافندی غیرعامل از مهمترین اهداف توسعه این محور است.