• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۷۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
اقتصادی » صنعت

همکاری صنایع ریلی و دانش بنیان‌ها در ساخت قطار ملی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید: همکاری ۵ واحد تولیدی در صنعت ریلی و ۲۵ شرکت دانش بنیان به تولید قطار ملی منجر شد و با تولید انبوه آن بخشی از نیاز به واگن مترو در حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود.

همکاری صنایع ریلی و دانش بنیان‌ها در ساخت قطار ملی
 
آقای محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در ماده ۵۴ و ۵۸ قانون برنامه ششم تکلیف کار مشخص شده است بر این اساس وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مکلفند ۲ هزار دستگاه واگن برای تهران و کلانشهر‌ها تامین کنند که سهم تهران هزار و ۵۰ دستگاه است.
 
وی گفت: بر اساس این قانون، وزارت کشور مناقصه‌ای را در سال ۹۵ برگزار کرد و یک شرکت چینی و واگن سازی تهران با هم برنده این مناقصه می‌شوند.
 
آقای هرمزی گفت: قرار بر این شد که واگنی تولید شود که سهم داخلی سازی آن ۳۰ درصد باشد و از محل خط اعتباری بین ایران و چین این قرارداد انجام شود.
 
وی گفت: ما تعداد ایستگاه‌های مترو را برای توسعه حمل و نقل عمومی و رفاه مردم افزایش می‌دهیم، اما چون واگن به میزان کافی نداریم، رضایت مردم جلب نمی‌شود. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دولت قبل پیش پرداخت ۱۵ درصدی قرارداد با چینی‌ها پرداخت نشده و طبیعتا ۸۵ درصد فاینانس چین هم محقق نشد، اما در دولت اقای رئیسی این اتفاق افتاد و سهم ایران از قرارداد پرداخت شد.
 
آقای هرمزی گفت: سهم داخلی سازی هم از ساخت بدنه فراتر رفته و با انتقال فناوری، بوژی را در داخل کشور تولید میکنیم. 
 
وی گفت: در تهران ۱۵۰۰ دستگاه دیگر واگن نیاز است و این نیاز را تا حدودی پوشش داده ایم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در متروی تهران کارگروه قطار علمی تشکیل شد با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت صمت، ۵ شرکت تولیدکننده شامل واگن سازی تهران، مپنا، جهاد دانشگاهی، تیوان ترمز و صدرافن و همچنین ۲۵ شرکت دانش بنیان در این کارگروه عضو هستند. 
وی افزود: قرار شد هر کدام از این شرکت‌ها بخشی از قطار را تولید کنند تا به یک قطار ملی برسیم. 
 
آقای هرمزی گفت: در دوسال اخیر روند ساخت واگن مترو را به صورت علمی پیش بردیم، آزمایش‌های استاتیک، دینامیک و ترمز را انجام دادیم و ایرادات را برطرف کردیم و در هفته گذشته تایید سیر ایمن قطار صادر شد. 
 
وی گفت:  هم اکنون کشور توان دارد تا ۸۵ درصد یک قطار مترو را تولید کند. بر این اساس بوژی، سیستم رانش، درب‌ها، ترمز و بدنه در شرکت‌های داخلی تولید شد و به نوعی همه شرکت‌ها میتوانند در تولید این قطار همکاری کنند. 
 
هرمزی افزود: اکنون ساخت ۷ دستگاه بدنه واگن تکمیل شده و ۲۱ دستگاه بدنه در متروی تهران در حال تولید است و پس از تکمیل، تولیدکنندگان، دیگر تجهیزات را بر روی این بدنه نصب می‌کنند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در این بخش، دولت تخصیص ۷۷ میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت را مصوب کرد و برداشت انجام شد و در حساب شهرداری تهران این رقم موجود است.
 
آقای هرمزی در پایان گفت: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران به ۷۹۱ دستگاه رسید و با اضافه شدن ۱۱۳ دستگاه قطار ملی به ۹۰۰ دستگاه میرسد و تا حدودی نیازمندی به واگن مترو مرتفع می‌شود همچنین همه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات واگن می‌توانند در تولید قطار ملی مشارکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
رهایی محکوم به قصاص در بوکان به عشق حضرت فاطمه (س)
بسته خبر خوش و اخبار امیدآفرین از سیستان و بلوچستان
پاسخگویی مستقیم استاندار به مطالبات مراجعه کنندگان
اکثریت آمریکایی ها معتقدند ترامپ از سوء رفتار اپستین آگاه بوده است
توزیع تجهیزات آموزشی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
چهاردهمین دوره نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال سیتکس ۲۰۲۶ برگزار می‌شود
مرمت و احیای بافت تاریخی بندرلنگه
ارومیه میزبان همایش منطقه‌ای اوتیسم؛ از تشخیص تا مداخله
مهار آتش الیت فردا با هواپیمای ایلوشین 
جمعه ۳۰ آبان آخرین مهلت استعفای مقامات و مشاغل همتراز برای نامزدی شورا‌های اسلامی روستا‌ها
بهره برداری از مجموعه گردشگری باغ فدک تا پایان سال
ادامه عملیات طرح تفصیلی شهر لنده
سیستان و بلوچستان تامین کننده ماهی صنعتی کشور
افتتاح درمانگاه عمومی و تخصصی ایثار ایلام
­رحمان عموزاد نخستین آزادکار طلایی ایران
تشریح برنامه های هفته بسیج در بویراحمد و بهمئی
مشارکت صندوق بازنشستگی کشور در توسعه سرمایه گذاری استان
استقبال پرشور مردم شهیدپرور جاجرم از شهدای گمنام
نهج‌البلاغه، مبنای تحول مدیریتی در منطقه آزاد ماکو
تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
خوزستان، بی باران تا هفته آینده، جاده ها اما مملو از مه
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
لزوم پیشگیری از سرماخوردگی و رعایت نکات بهداشتی در روز‌های سرد سال
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه
حمایت قاطع چین از حاکمیت ونزوئلا
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)