پخش زنده
امروز: -
دبیرکارگروه بخش بین الملل جشنواره مد ولباس فجر گفت: بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به دنبال ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین الملل است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدحسین آشتیانی معاون علمی اموزشی کارگروه مد و لباس کشور در برنامه سلام خبرنگار درباره برگزاری بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر افزود: این بخش از لحاظ اجرایی به صورت دبیرخانه ایی فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته بیانیه مضمون آن بیش از ۴ ماه است که در حال فعالیت است، اما به دلایل و اهدافی که بخش بین الملل دارد این برنامه در اوایل تابستان سال اینده با حمایت استانداری فارس در شیراز برگزار میشود.
دبیرکارگروه بخش بین المللی مد و لباس فجر درباره اهداف بخش بین الملل گفت: بنا به وظایفی که قانون برعهده کارگروه مد و لباس کشور گذاشته است فعالیتهای بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی جزو اهداف و فعالیتهای مهم کارگروه مد و لباس کشور است.
وی در بعد اقتصادی این جشنوار هم گفت: به دنبال این هستیم که در بخش بین الملل به سبکهای پوشش متنوعی بپردازیم آن سبک پوششی که ایران در زمینه طراحی و تولید میتواند مزیت رقابتی داشته باشد آن را مدنظر بگیریم مثلا پوشش باورها یا پوشش عفیفانه که سبکی از پوشیدگی محسوب میشود.
دبیرکارگروه بخش بین الملل مد و لباس فجر افزود: وضعیت فرهنگی حادث شد که در زمینه سبک پوشیدگی و پوشش باورها به دنبال انگیزهها و سبکهای خاصی از پوشش در جهان رفتند به خصوص در مسلمانان امریکا و مسلمانان اروپا همین امر گسترش پیدا کرد و در ایران هم شاهد این مساله هستیم که مهدش در جهان اسلام است بنابراین این محور گفتگوی فرهنگی و اقتصادی مان قرار گرفت .
به گفته وی جدا از این که در این بخش مزیتهای رقابتی خود ایران را مدنظر گرفتیم مزیت رقابتی اصلی ایران ، میراث آن رودوزیهای سنتی که بیش از ۲۰۰ مدل رودوزی سنتی در ایران احصاء شده، سیستان و بلوچستان، گلستان مهد بعضی از رودوزیهای به لحاظ جذابیت و شیوه طراحی آن را هم لحاظ کرده ایم.
آشتانی درباره جهش بین المللی در جشنواره مد و لباس فجر گفت: جهش به دو حالت است یکی این که آگاهی مخاطب بین الملل دو آگاهی مخاطب ایرانی و تولیدکننده ایرانی، تولیدکننده و طراح ایرانی باید با دستاوردهای بین المللی کاملا آشنا بشود و درخواستها و تقاضاهای بین المللی هم داشته باشد.