پخش زنده
امروز: -
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به آخرین وضعیت طرح کلور_درام، گفت: این قطعه از طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح کلور_درام، گفت: این طرح ملی بوده و بهرهبرداری از آن در بهبود شرایط اقتصادی و جذب گردشگر برای استان زنجان خصوصا شهرستان طارم بسیار مؤثر خواهد بود.
وی پیشرفت فیزیک طرح «کلور -درام» در حوزه زنجان را ۵۵ درصد اعلام کرد و افزود: قطعه در دست اجرا هم حدود ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان به این طرح اعتبار تخصیص یافته که عمدتا در قالب اوراق خزانه و اسناد تسویه بوده است، ادامه داد: برای تکمیل این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
سلیمانی، با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در برههای به تعویق افتاد، گفت: در بازه زمانی کوتاه عملیات اجرایی طرح به علت انباشت مطالبات پیمانکار به مبلغ بیش از ۶۰ میلیارد تومان و عدم تخصیص اعتبار در ۹ ماهه ابتدای امسال و همچنین افق نامشخص اعتبارات طرح در سال آینده، کند و متوقف شده بود که با قولهایی که به پیمانکار در خصوص تامین منابع مالی داده شد، هم اکنون کارگاه فعال شده است.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد خاکبرداری طرح که عمده عملیات اجرایی طرح را شامل میشود به پایان رسیده و ۷۰ درصد ابنیه فنی آن نیز احداث شده است، تاکید کرد: در صورت تأمین اعتبار لازم، طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ آماده بهرهبرداری خواهد بود.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: کریدور انتخاب شده برای محور کلور- درام به دلیل عبور از دامنههای غیر برفگیر، مناظر طبیعی و جاذبههای گردشگری منطقه علاوه بر اینکه محور جایگزین خوبی برای محورهای موازی از جمله محور پول خلخال که در فصول سرد سال تردد در آن با مشکلاتی مواجه است، تاثیرات مستقیمی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و گردشگری شهرستان طارم خواهد داشت و در صورت بهبود شرایط تردد در این محور، حمل و نقل کالاهای کشاورزی نیز با سهولت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین با بهرهبرداری از محور مذکور فاصله زنجان (شهرستان طارم) با خلخال در استان اردبیل که هم اکنون ازطریق محور زنجان-سرچم-خلخال انجام میشود، از طریق محور زنجان-درام -کلور- خلخال ۷۰ کیلومتر کاهش مییابد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، ادامه داد: با توجه به مشخصات محور موجود درام-آببر-گیلوان، در صورت بازگشایی طرح کلور-درام، افزایش حجم ترافیک در این محور اهالی محترم منطقه و استفاده کنندگان از محور را با مشکل مواجه خواهد کرد که بر این اساس ارتقای محور درام-آببر-گیلوان توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست پیگیری بوده و اخذ مجوزهای لازم مستلزم مساعدت و پیگیری ویژه مسئولین منطقه و نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی میباشد.
وی گفت: با توجه به توپوگرافی منطقه در طول طرح و احداثی بودن محور، انتفاع از احداث پروژه مستلزم تکمیل عملیات در محدوده هر دو استان زنجان و اردبیل میباشد که با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح در استان اردبیل خصوصاً در ۹ کیلومتر ابتدای مسیر و توقف طرح در محدوده مرز دو استان، بهرهبرداری از مسیر در صورت تکمیل طرح در حوزه استان زنجان میسر نخواهد بود.