مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران خبر داد:
اختصاص سازههاي فرهنگي پايتخت به موضوع «کمپين سلامت»
اطلاع رساني و تبليغات در تهران با هدف تغيير رفتار و ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان صورت مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از پايگاه خبري شهرداري تهران، مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينکه يکي از وظايف اين سازمان اطلاع رساني و تبليغات در سطح شهر تهران است، گفت: اين تبليغات با هدف تغيير رفتار و ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان صورت مي گيرد.
عيسي عليزاده با بيان اينکه شوراي سياست گذاري سازمان زيباسازي شهرداري تهران يکي از کمپين هايي که از ابتداي سال تعريف کرده بود، کمپين سلامت است، افزود: اين کمپين به طور مستقيم به مسائلي مي پردازد که پيشگيري از آن به عهده خود شهروند است و هيچ کدام از نهادهاي نظارتي و حاکميتي نقش مستقيمي را در آن نداشتند.
عليزاده در ادامه با اشاره به جلسات صورت گرفته با کارشناسان وزارت بهداشت، تصريح کرد: طي اين جلسات پنج موضوع نمک، چربي، قند، ايدز و سرطان شناسايي و براي آن ها پيام هاي مشخصي استخراج شد که مورد تائيد وزارت بهداشت قرار گرفت.
مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينکه تصويرسازي پيام هاي آموزشي، در جايگاه خود تاثير به سزايي در انتقال پيام دارد، ادامه داد: کارگاه سه روزه اي زير نظر استادان گرافيک با حضور90 نفر از دانشجويان و اهالي رشته هنر و گرافيک براي بالا بردن سطح کار صورت گرفت.
عليزاده با اعلام اينکه در نهايت همه سازه هاي فرهنگي ما از 15 تا 25 دي به اين موضوع تحت عنوان شهروند سالم اختصاص يافته است، ادامه داد: وظيفه سازمان زيباسازي موضوع سلامت نيست بلکه ما وظيفه حساس سازي شهروندان به موضوعاتي را داشتيم که رعايت آن منجر به ايجاد شهروند سالم و در نتيجه شهر سالم مي شود.
وي با بيان اينکه برخي از اين بيماري ها مانند ايدز، تنها يک بيماري جسمي نيستند بلکه جامعه نيز با آن درگير مي شود، خاطر نشان کرد: در صورتي که پيشگيري ومراقبت در خصوص اين بيماري ها از ابتدا صورت گيرد، جامعه هزينه هاي زيادي رامتحمل نمي شود چرا که بودن اين بيماري ها در جامعه منجر به آسيب هاي اجتماعي نيز مي شود.
مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران افزود: اين کمپين به پيام هاي مستقيم و کوتاه مي پردازد که وظيفه حساس کردن شهرونداني رابه پنج موضوع مدنظرما دارد و خوشبختانه اين طور به نظر مي رسد که ما به اين مطلوب خود دست يافتهايم.
عليزاده تاکيد کرد که همه سازه هاي تبليغات فرهنگي ما چه عرشه هاي پل، بيلبوردها و پرتابل ها به اين موضوع اختصاص يافته است.
انتهاي پيام