مقاله پژوهشی
امروزه، تحقیقات نشان میدهد که افراد جوانتر (و بسیاری از افراد مسن تر) اساسا اخبار را در یک جریان پایدار اطلاعاتی (گزش اطلاعات) مصرف میکنند. آنها به طور مداوم، از طریق رایانه و تلفنهای همراه، هم با یکدیگر و هم با چندین منبع رسانه ای، با هم در ارتباط هستند
یادداشت پژوهشی
برخی از صاحب نظران معتقدند، شبکههای اجتماعی از محتوای دموکراتیک تشکیل شده و درک درستی از روند نقش مردم دارند، زیرا نقش آنها تنها خواندن و منتشر کردن اطلاعات نیست.
پادکست یک فرمت نوین رسانهای است که امتداد جدیدی از رسانه رادیو محسوب میشود؛ امتدادی که میتواند جایگاه این رسانه را بیشازپیش تقویت کند.
همان قدر که اوسینت (OSINT) کردن ارزشمند است، اوسینت نشدن ضروری و حیاتی است. لذا دادههای منبع آزاد که به صورت تک، کمارزش به شمار میآیند اما در صورت احصاء، واجد ارزش میشوند.
یاداشت پژوهشی
به رغم مشکلات و تبعات زیاد این ویروس، در این بین برخی کسب و کارها نوین و اینترنتی رونق گرفته و رشد تجارت الکترونیکی در کشور نیز فراهم شده است؛ بدین معنی که حجم تجارت الکترونیکی رو به رشدی ایجاد شده است.
یادداشت پژوهشی
جبر فناورانه الزاماتی را دیکته میکند. چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمت تغییر کارکردهای کتابخانهها و مراکز آرشیوی و همچنین تغییر وظایف کتابداران و آرشیویستها در حرکت هستیم.
یادداشت پژوهشی
آستروتورفینگ برای ایجاد محبوبیت، نفرت و همراه کردن باور عمومی و مهندسی ترجیحات مردم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
دیپ فیک در واقع تداوم روند وانمایی رسانه ای است که منجر به دور شدن مخاطبان از واقعیت ها می شود.
اینترنت با افزایش دسترسی و به حداقل رساندن تاخیر زمانی تا بازار بر نوآوری کسب و کار تاثیر می گذارد. امروزه بسیاری از تعاملات اجتماعی و کسب و کار افراد به فضای مجازی کشیده شده است و ارتباطات مجازی بخش عمده ای از استفاده کاربران از این فضاست.
در دیدگاه کلان انسان نوین به نوعی به بازتعریف هویت خویش خواهد پرداخت که در این هویت جدید شکل گرفته انسان وابستگی کمتری به اجتماع و در مقابل وابستگی بیشتری به تکنولوژی خواهد داشت.